همدل و همراز

همدل و همراز

هرکه در هر کار با عشق است یار کار او باقی است اندر روزگار
همدل و همراز

همدل و همراز

هرکه در هر کار با عشق است یار کار او باقی است اندر روزگار

ما را چه شده است ؟


 
... و جهد کن تا ستوده ی خلقان باشی و نگر تا ستوده ی جاهلان نباشی!

 



 

گویند : روزی افلاطون نشسته بود. از جمله ی خاص آن شهر مردی به سلام او اندر آمد و بنشست و از هر نوع سخن همی گفت . در میانه ی سخن گفت : " ای حکیم ! امروز فلان مرد را دیدم که سخن تو می گفت و تو را دعا و ثنا همی گفت و می گفت : افلاطون بزرگوار مردی است که هرگز کس چنو نبوده است و نباشد. خواستم که شکر او به تو رسانم." افلاطون چون این سخن بشنید سر فرو برد و بگریست و سخت دلتنگ شد. این مرد گفت : " ای حکیم از من چه رنج آمد تو را چنین تنگدل گشتی؟ " افلاطون گفت : " از تو مرا رنجی نرسید و لکن مرا مصیبتی از این بتر چه بود که جاهلی مرا بستاید و کار من او را پسندیده آید؟ ندانم که کدام کار جاهلانه کردم که به طبع او نزدیک بود که او را خوش آمد و مرا بدان بستود ، تا توبه کنم از آن کار و این غم من از آن است که مگر من هنوز جاهل ام که ستوده ی جاهلان، جاهلان باشند؟

 06069504554695262789.gif

نظرات 4 + ارسال نظر
شادی شنبه 27 آبان 1391 ساعت 01:26 ق.ظ http://www.shadi-shadi.blogsky.com

افلاطونه دیگه
الکی که نامدار نمیشن
حالا ما خوش خوشانمونم میشه دعاو ثنامون همی بکردندی

خدا شکر که هیچکی مارو دعا ثنا نمی کنه که بخواهیم مثل افلاطون ناراحت بشیم یا خوشحال بشیم آدمای اطرافمون فقط خودشونو می پرستند وکاری با پرستش دیگران ندارند

شادی شنبه 27 آبان 1391 ساعت 01:52 ب.ظ http://www.shadi-shadi.blogsky.com

وااااااا چرا نکنن ؟
مگه چمـــــــــونه؟
چرا خودتو دسته کم میگیری عسل بانو

عزیزم خودمو دست کم نمی گیرم منظورم فقط یک نفر بود
ما چیزی مون نیست اونا معلوم نیست کجا سیر می کنند

شادی شنبه 27 آبان 1391 ساعت 03:53 ب.ظ http://www.shadi-shadi.blogsky.com

.....................................
....................................
..................................

این نظرو نمیشد برات بنویسم
سانسور شده واست گذاشتم تا بعد حضوری بهت بگم

الهی من فدات شم با نظر سانسور شدت
میگم اگه یکی پیدا بشه هزینه موبایلمونو بده دیگه مجبور نیستیم اینطوری حرف بزنیم من در عذابم

شادی شنبه 27 آبان 1391 ساعت 09:36 ب.ظ http://www.shadi-shadi.blogsky.com

ای خواهــــر مردم پولِ نون ندارن دیگه هزینه موبایل میخوای بدن بهمون
اینم از شانسِ ماست دیگه نسل ِ ما دوتا که سوزید رفت
لبِ دریا بریم آبش خشک میشه زاینده رود نمونش دیگه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد