همدل و همراز

همدل و همراز

هرکه در هر کار با عشق است یار کار او باقی است اندر روزگار
همدل و همراز

همدل و همراز

هرکه در هر کار با عشق است یار کار او باقی است اندر روزگار

تاب نگاه تو.......





ای رفته ز دل ، رفته ز بر ، رفته ز خاطر


بر من منگر تاب نگاه تو ندارم 


بر من منگر زانکه به جز تلخی اندوه 


در خاطر از آن چشم سیاه تو ندارم


 ای رفته ز دل ، راست بگو !‌ بهر چه امشب 


 با خاطره ها آمده ای باز به سویم؟


گر آمده ای از پی آن دلبر دلخواه 


من او نیم او مرده و من سایه ی اویم 


من او نیم آخر دل من سرد و سیاه است 


 او در دل سودازده از عشق شرر داشت 


او در همه جا با همه کس در همه احوال 


سودای تو را ای بت بی مهر !‌ به سر داشت 


من او نیم این دیده ی من گنگ و خموش است 


 در دیده ی او آن همه گفتار ، نهان بود 


 وان عشق غم آلوده در آن نرگس شبرنگ 


مرموزتر از تیرگی ی شامگهان بود 


 من او نیم آری ، لب من این لب بی رنگ 


دیری ست که با خنده یی از عشق تو نشکفت


اما به لب او همه دم خنده ی جان بخش


مهتاب صفت بر گل شبنم زده می خفت 


بر من منگر ، تاب نگاه تو ندارم 


 آن کس که تو می خواهیش از من به خدا مرد 


 او در تن من بود و ، ندانم که به ناگاه 


 چون دید و چها کرد و کجا رفت و چرا مرد

 

من گور ویم ، گور ویم ، بر تن گرمش


افسردگی و سردی ی کافور نهادم 


او مرده و در سینه ی من ،‌ این دل بی مهر 


سنگی ست که من بر سر آن گور نهادم

خاطره




روزی پاک متولد میشویم ومسافتی را به نام زندگی طی میکنیم

وروزی دیگر بدرود خواهیم گفت

وجز یک واژه چیز دیگری ازما نخواهد ماند

"خاطره"

همین...

 

امانت باارزش





عشق امانت با ارزشی است 

که هرکس در قلبش نگه می دارد 

برای همین است که هروقت بخواهی 

عشقت را از کسی پس بگیری 

باید قلبش را بشکنی 

شام آخر



شام آخر

 

لئوناردو داوینچی موقع کشیدن تابلو "شام آخر" دچار مشکل بزرگی شد...

او می بایست "خیر و نیکی" را به شکل "عیسی" و بدی را به شکل "یهودا"

(که از یاران عیسی (ع) بود و هنگام شام تصمیم گرفت به او خیانت کند) تصویر میکرد...

او کار را نیمه تمام رها کرد تا مدلهای آرمانیش را پیدا کند...

روزی در مراسم هم خوانی کلیسا ، تصویر کامل مسیح را در چهره یکی از آن جوانان یافت...

او جوان را به کارگاهش دعوت کرد و از چهره پاک و بی آلایش او طرح هائی برای نگارش چهره عیسی مسیح برداشت.

سه سال گذشت. تابلوی "شام آخر" تقریبا تمام شده بود...

اما داوینچی برای "یهودا" هنوز مدل مناسبی پیدا نکرده بود...

مسئول کلیسا کم کم به او فشار می آورد که نقاشی دیواری را زودتر تمام کند...

داوینچی پس از مدتها جست وجو ، جوان شکسته ، ژنده پوش و مستی را در جوی آبی یافت!

و از دستیارانش خواست تا او را به کلیسا آورند...

گدا را که نمی دانست چه خبر است به کلیسا آوردند...

دستیارانش او را سرپا نگه داشتند و درهمان وضعیت داوینچی از خطوط بی تقوائی ، گناه و خودپرستی که به خوبی بر آن چهره نقش بسته بودند ، نسخه برداری کرد...

وقتی کار تمام شد ، گدا که دیگر مستی از سرش پریده بود ؛ چشمهایش را باز کرد و نقاشی را پیش رویش دید و با آمیزه ای از شگفتی و اندوه گفت :

"من این تابلو را قبلا دیده ام !!!"

 داوینچی شگفت زده پرسید : کجا...؟!

 جوان ژنده پوش گفت :

 "سه سال پیش ، قبل ازاینکه همه چیزم را از دست بدهم ، موقعی که در یک گروه هم خوانی در کلیسا آواز می خواندم ، زندگی پر از رویائی داشتم و هنرمندی از من دعوت کرد که مدل نقاشی چهره "عیسی" شوم"...!!

 

به مناسبت از دست دادن روشندل مهربانم جمشید حیدری

تورا برای آخرین بار در حالی دیدم که در دل جنگلی زیبا وپیچ در پیچ وودر کنار رودخانه ای به زیبایی تمام رودهای قشنگ دنیا ودر بالاترین 


وخوش آب و هواترین منطقه شمال اما در دل خاک نمناک باران دیده ....

برای از دست دادنت رنج کشیدم  ......

ولی می دونم ارزش رنج کشیدن رو داری رفتی، اما، رشته محبت تو بین مان گسسته نشد 

برام قابل باور نیست نمی دونم چقدر طول میکشه نبودنت را باور کنم ولی مطمئنم تو بهشتی دلیلم اینه امروز حتی یک نفرو هم ندیم ازت بد بگه همه از خوبیهات می گفتند واز اینکه چقدر مظلوم بودی 

مطمئنم تو اون دنیا چشمان نابینایت بینا شده والان می تونی همه رو ببینی امیدوارم  تونسته باشم سنگ صبورت باشم ..

جملات الهام بخش برای زندگی



کسانی که زندگی خود را وقف بدست آوردن منافع مادی و ثروت کرده اند به شما خواهند گفت که احساس خوشبختی را در اموال خود نمی یابند. خوشبختی هرگز انعکاس ثروتهای مادی یک شخص نیست، بلکه انعکاس ثروتهای معنوی و احساسی او است. خوشبختی انعکاس تعداد روابط دوستانه ای است که هر کس می تواند داشته باشد، انعکاس تعداد افرادی است که در طول زندگی خود توانسته خوشبخت و هدایت کند، و نتیجه قدرشناسی از داشته ها است و نه میزان نارضایتی از نداشته ها. قدردان داشته هایتان در زندگی باشید و تا می توانید در خوشبختی و هدایت دیگران تلاش کنید و زندگیتان را بخاطر آنچه که هم اکنون هست دوست بدارید.


ادامه مطلب ...

تبریک عید سعید فطر


عید است و دلم خانه ویرانه،بیا


این خانه تکاندیم زبیگانه، بیا


یک ماه تمام میهمانت بودیم


یک روز به مهمانی این خانه بیا


دلم .....





دلم نه عشق میخواهد نه احساسات قشنگ

 

نه ادعاهای بزرگ نه بزرگ های پر مدعا...

 

دلم یک دوست میخواهد که بشود با او حرف زد


 و بعد پشیمان نشد



شعر

 
 حدس می زنم شبی
مرا جواب میکنی 
 
و قصر کوچک دل مرا خراب میکنی

 

سر قرار عاشقی همیشه دیر کرده ای

 

ولی برای رفتنت عجب شتاب میکنی

 

من از کنار پنجره تو را نگاه میکنم

 

و تو به نام دیگری مرا خطاب می کنی

 

چه ساده در ازای یک نگاه پاک و ماندنی

 

هزار مرتبه مرا ز خجلت آب میکنی

 

به خاطر تو من همیشه با همه غریبه ام

 

تو کمتر از غریبه ای مرا حساب میکنی

 

و کاش گفته بودی از همان نگاه اولت

 

که بعد من دوباره دوست انتخاب می کنی



 مریم حیدر زاده


روانشناسی

درسی در روانشاسی

 

,When A Person Laughs too Much Even for Stupid Things

.Be Sure That Person Is Sad Deep Inside

وقتی کسی به خاطر کارهای احمقانه به شدت می خندد

مطمئن باشید که او در اعماق درون غمگین است.

 

.When A Person Sleeps A lot, Be Sure that Person Is Lonely

وقتی کسی بسیار می خوابد، مطمئن باشید که تنهاست.

 

,When A Person Talks Less, And If He Talks

.He Talks Fast Then It Means That Person Keeps Secrets

وقتی کسی کم حرف می زند، البته اگر حرفی بزند، و یا تند حرف می زند،

معنی اش این است که او رازهایی را پنهان کرده است.

 

.When Someone Can't Cry Then That Person Is Weak

وقتی کسی نمی تواند گریه کند بدان که او ضعیف است.

 

.When Someone Eats In an Abnormal Way Then That Person Is In Tension

اگر کسی تند و به طریقی نامعقول غذا می خورد، نتیجه می گیریم که او تنش دارد.

 

.When Someone Cry On Little Things Then It Means He Is Innocent & Soft Hearted

وقتی کسی به خاطر چیزهای کوچک می گرید، معنایش آن است که او

بی گناه است و قلب نرمی دارد.

 

.When Someone Gets Angry On Silly Or Small Things It Means He Is In Love

اگر کسی به خاطر چیزهای کوچک یا احمقانه عصبانی می شود یعنی عاشق است.

 

...So True, Try To See All These In Real Life, U Will Find All

سعی کنید تمام این چیزها را در زندگی واقعی ببینید، تمامشان را خواهید یافت.

 

...Try to understand people

سعی کنید مردم را درک کنید.

 

انسان هم می تواند دایره باشد و هم خط راست. انتخاب با خودتان است،

تا ابد دور خودتان بچرخید یا تا بی نهایت ادامه دهید...