همدل و همراز

همدل و همراز

هرکه در هر کار با عشق است یار کار او باقی است اندر روزگار
همدل و همراز

همدل و همراز

هرکه در هر کار با عشق است یار کار او باقی است اندر روزگار

شعر مولوی



هله نومید نباشی که تو را یار براند

گرت امروز براند نه که فردات بخواند ؟

در اگر بر تو ببندد مرو و صبر کن آن جا

ز پس صبر تو را ,او به سرِ صدر نشاند


و اگر بر تو ببندد همه ره‌ها و گذرها

ره پنهان بنماید که کس آن راه نداند


همگی ملک سلیمان به یکی مور ببخشد

بدهد هر دو جهان را و دلی را نَرمانَد


دل من گِرد جهان گشت و نیابید مثالش

به که ماند به که ماند به که ماند به که ماند ؟


هله خاموش! که بی‌گفت , از این مِی همگان را

بچشاند بچشاند بچشاند بچشاند

 

مولوی

نظرات 6 + ارسال نظر
زویا یکشنبه 18 فروردین 1392 ساعت 09:13 ب.ظ

سلام
شعر زیبایی بودو ممنون از انتخاب شعرت ، اما این شعر یه جوراییه، انگار منتظر کسی یا چیزی هستی ؟ یا اتفاقی رو میخوای جبران کنی ، یا منتظری کسی از تو معذرت خواهی کنه ،درست فهمیدم ؟

سلام زویا جان من ازت ممنونم که بهم سر می زنی ونظرتو میگی وهمچنین از اینکه از شعر خوشت اومده ولی عزیزم من تو زندگی یاد گرفتم منتظر کسی نباشم ومعمولا منتظر معذرت خواهی کسی هم نمی مونم ودر رفتارهام بسیار دقت می کنم که کاری نکنم که دل کسی رو برنجونم تا بخوام دوباره با سر افکندگی جبرانش کنم معمولا با احساساتم صاف وزلال برخورد می کنم وکاملا بهشون گوش جان می سپارم ولی عزیزم این شعر عرفانی وطرف حساب اون فقط فقط خداست.

زویا دوشنبه 19 فروردین 1392 ساعت 12:14 ق.ظ

بهت تبریک میگم که میگی احساساتت صاف و زلال هست و کاری نمی کنی که دل کسی رو نرنجونی ، میشه به من هم کمک کنی تا بتونم مثل شما باشم . اگه منبعی ، کتابی یا فردی هست لطفا معرفی کن در وبلاگت یا اینجا. از شما ممنون میشم.

ممنون از تبریکت
به عنوان منبع می تونم اول دوستان خوب که هیچوقت مقرضانه با تو برخورد نمی کنند . دوم آخرین کتابی که خیلی خیلی کمکم کرد . و مطالبی داشت که من هرگز در کتابهای دیگه ندیده بودم
کتاب 100 راز ساده انسانهای شاد .نویسنده دکتر دیوید نیون است

ویک راز مهم اینکه همیشه کاری کنیم که بتونیم شاد باشیم وحتی اگه یه روز هم غمگین بودیم کسی رو مقصر ندونیم واز خدا ,شکیبای وفروتنی بخواهیم وبتونیم درسهایی که در این غمها وجود دارد رو بگیریم
وچیزی که من بهش اعتقاد کامل دارم خداوند هم برای اینکه به من پاداش بده ومن رو مقاومتر کنه ,این بود که امروز توی برنامه تلویزیونی از خانم دانشور که یک کار آفرین موفق کشور است شنیدم اینه به خدا اعتماد کامل داشته باشیم اعتماد با ایمان فرق داره همه ما ایمان داریم ولی اعتماد برای کسایی که با غصه ها دست وپنجه نرم می کنند وسعی وتلاش می کنند وهیچوقت نا امید نمیشن اونوقت که معجزه رخ می دهد .
درمورد فر د بعضی از درسها رو انسان می تونه از افراد کوچکتر از خودشم یاد بگیره می تونی از میثاق جان هم کمک بگیری اون پسر خیلی مقاومیه گاهی وقتا داستان زنگیشو می نویسه که من از ش درس می گیرم . ببینید شما باید همیشه واسه دوستیهات ارزش قائل بشی اگه بذار
شده حساب بانکیت خالی بشه ولی نباید بذاری حساب بانکی دوستیت خالی بشه مخصوصا از دوستای که انرژی می گیری .

زویا دوشنبه 19 فروردین 1392 ساعت 11:20 ب.ظ

سلام
ممنون از راهنمایتون ، در اولین فرصت کتابو تهیه می کنم ، راستی یه سوال دیگه ، آیا مشاوران یا روان شناسان هم میتونن به آدم کمک کنن ، یا بیشتر آدمو گیج می کنن ؟ البته آدم یه خورده می ترسه که پیش اونا بره، که مردم نگن طرف دیوونه شده ، چکار کنم ؟

خوبه عزیزم کتابو تهیه کن من این کتابو از خودم دور نمی کنم واگه کسی از من این کتابو طلب کنه من حاضر نمی شم کتابو بهش بدم وبهتر می بینم که براش اون کتابو بخرم

نظر منو اگه می خوای اینه که به قول دخترم آخرین باری که بردمش پیش مشاور گفت :مامان مشاور خیلی خوبی اصلا مقرضانه به قضیه نگاه نمی کنه وسعی نمی کنه به آدم حرفشو تحمیل کنه وقتی بهش گفتم چقدر وقت دارم گفت از الان تا هر موقع که بخوای من به حرفات گوش می دم

وقتی برای مشکلم نظر شو خواستم کلی اطلاعات درباره موضوع بهم داد که خیلی تونست بهم کمک کنه اینگار خودش قبلا این راه رو رفته وبا سختیهای راه کاملا آشنا ومی دونه من چی دارم می کشم . کاملا با من مانوس شد ومعلومه بود که واسه مشکل من واقعا نگران شده من اینو تو نگاهش خوندم وچیزی که از همه مهمتر احترامش به من که سالهای سال کوچیکتر ازش بودم ولی اینقد راحت باهاش بودم که اینگار یک دوست صمیمی منه . در آخر هم شماره تلفنشو بهم داد وگفت هر موقع که مشکلی داشتی بهم زنگ بزن.

حالا زویا جان به نظر من با یک جلسه مشاوره حتی صدجلسه هم مشاوره شاید مشکل حل نشه اگه ندونی چته !!! !
اگه ندونی از زندگی چی می خوای ؟
اگه ندونی به کجا داری می ری ؟
هدفت تو زندگی چیه ؟
می خوای به کجا برسی ؟
این مسائل درونی انسان باید تحولات درونی رو اول شروع کنه بعد د رها یکی یکی باز میشه ومی تونی اون روشنایی واقعی رو ببینی بعدش دیگه اگه صد تا مشاورهم بیاین باز تو کار خودتو انجام می دی و به دنبال هدفت مصرانه حرکت می کنی حتی اگه یک کوه هم غصه روبروت باشه پاتو روی غصه ها گذاشته وبه راهت ادامه می دی . من الان دقیقا نمی دونم منظورت چیه تا همین حد بسه یا بیشتر توضیح بدم ؟

ونباید بترسی وقتی می خوای از اطلاعاتشون استفاده کنی حرف مردم هم برات مهم نباشه هر کسی نظر شخصی خودشو در این باره میگه
کسی که به خودش اعتماد داره از حرف هیچکس نمیترسه .

زویا سه‌شنبه 20 فروردین 1392 ساعت 09:09 ب.ظ

سلام همدل جان
ممنون از اینکه وقت میذاری و با حوصله جواب میدی، آیا در استان گلستان مرکز مشاوره یا مشاوری را می شناسی که مورد تآئیدت باشه و من برم اونجا تا برنامه ای برای تغییر رفتاری و شناخت نقاط ضعف خودم بگیرم یا نه ؟ بازهم از شما ممنونم .( اگر در گرگان باشه بهتره تا از شهرم برم اونجا ، چون کسی منو در گرگان نمی شناسه، شهر ما کوچیکه ) .

سلام زویا جان

شما چطور شد که از من کمک می خوای ؟ یادم نمی یاد جای از اسم استان گلستان یا گرگان نامی برده باشم . ولی اگه راهنمایی دیگه بخوای تا جای که بتونم کمکت می کنم .

زویا پنج‌شنبه 22 فروردین 1392 ساعت 02:09 ق.ظ

سلام ، ممنون از شما به خاطر وقت گزاری . موفق باشی

سلام, زویا جان خدواند درموقع خلقت انسانها مارا محتاج یک دیگر قرار داد وهمه کس را همه چیز دان نکرد ,برای همین دانستهای من محدوده وشاید شما دانستهای داشته باشی که من آنها را نمی دانم من کاری واست نکردم فقط به عنوان یک مهمان عزیزی که به وبلاگم سر زدی باهات صحبت کردم این خصلت ما ایرانیهاست ومخصوصا گرگانیها بازم دوست داشتی بیا من خوشحال میشم شما هم موفق باشی عزیزم

علی پنج‌شنبه 22 فروردین 1392 ساعت 03:29 ب.ظ http://sahargaheomid.blogsky.com

سلام. وبلاگ خوبی داری. این شعر هم فوق العاده بود

ممنون علی آقا ممنون بابت نظر لطفی که به من دارید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد